Ridsportens utbildningar

Preparandkurs inför yrkesprov för hästskötare – Praktiska moment

Funderar du på att avlägga yrkesprov för hästskötare? I den här kursen får du, under professionell ledning, träna på de praktiska moment som ingår.

Under våren 2024 erbjuder vi två kurstillfällen:
Kurs 1: 3 mars Kurs 2: 21 april

I anslutning till Preparandkursen (dagen efter) finns även möjlighet att boka HLR-kurs.

Under preparandkursen får du träna på de praktiska moment som ingår i yrkesprov för hästskötare: Bandagering, Dekorativ hästvård, Visa häst vid hand och Longering. Du tränar med Ridskolan Strömsholms skolhästar. Du kan också välja att lägga till HLR-kurs måndagen efter respektive kurs.

Kursledare: Lovisa Rådberg, Hippolog

Kostnad: Preparandkurs, Praktiska moment söndag 1 900:-
Tillval HLR-kurs måndag 600:-

Du kan välja att delta endast i Preparandkursen på söndagen eller att lägga till HLR-kurs på måndag fm.

Förkunskaper: Flerårig hästvana.

Tidsprogram:
Preparandkurs: Söndag 8.30 – 17.00 med paus för lunch.
HLR-kurs: Måndag 9.00 – 11.00

Anmälan: Senast 2 veckor före respektive kurs. Kurserna har 8 platser. Finns platser kvar tas anmälningar emot även efter sista anmälningsdag. Anmälan och betalning sker via Tickster i länk nedan. OBS! att du måste göra ett köp för varje kursdel. Är kursen fulltecknad kan du anmäla dig på reservlista (ej bindande), då hör vi av oss till dig vid ev. återbud.

Anmälningsvillkor: Anmälan är bindande. Vid avbokning mer än 10 vardagar innan kursstart betalas 75% av kurskostnaden tillbaka. Vid avbokning senare än 10 vardagar innan kursstart återbetalas inte kurskostnaden om inte läkarintyg kan uppvisas, i så fall återbetalas 75%.

Läs mer här: Kursinbjudan Preparandkurs YP HSK vt 2024