Ledarutbildningar

Montéledarutbildning

Välkommen till montéledarutbildning för utbildade travskoleinstruktörer som vill utveckla sin förmåga att leda kurserna monté 1 och 2 i travskolan.

Kursen innehåller bland annat: Ryttares och hästs utrustning, tillpassning av utrustning, tygelfattningar, ridteknik och lektionstips.

Nästa kurstillfälle

Datum ej bestämt.

Antal platser: Minst 6 deltagare för att kursen ska genomföras. Max 20 deltagare.

Information om utbildningen

Datum ej bestämt.

Utbildningsledare för Montékurs

TLU II instruktör

Deltagaren ska ha/ha haft montélicens men behöver inte vara aktiv ryttare. Det är en fördel om du haft montékurs tidigare.

Ta med kläder och skor för utomhusaktivitet, träning och ridning. Ta gärna med egen hjälm och säkerhetsväst.

• Kaffe från 9.30
  • 10.00 Uppstart
  • 10-12 Teori och övningar på sal
  • 12-13 lunch
  • 13-16 praktiska övningar monté, utrustning och grupper med ridövningar (stor häst)
  • 16-17 Summering av dagen och gemensamma diskussioner om frågor, erfarenheter och fortsatt utveckling
Anmäl dig här

Anmälan till kursen är stängd.

Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till annika.larelius@wangen.se