SJU NYA DIPLOMERADE RIDLÄRARE SRL III

De har alla gått utbildningen vid Hästsportens folkhögskola på Ridskolan Strömsholm. Yrkesprov för Diplomerad Svensk Ridlärare III har genomförts i dagarna. Sju deltagare passerade nålsögat och fick ta emot sina diplom.

Yrkesprovet har genomförts under flera dagar med bland annat ridprov – dressyr (MsvB), hoppning (120-1.30 m) och terräng (1.00 m). I yrkesprovet ingick även körning, tömkörning, undervisning/träning av ekipage samt skriftliga och muntliga prov.

Samtliga deltagare vid detta provtillfälle har genomfört utbildning Svensk Ridlärare III på Hästsportens Folkhögskola. Utbildningsplats: Ridskolan Strömsholm.

Läs mer om ridlärarutbildningen SRL3 här.

Diplomerad Svensk Ridlärare III, från vänster:  Veronica Wallman-Sävedalen, Ida Kåmark-Mölndal och Jessica Engell Cremen-Växjö

Diplomerad Svensk Ridlärare SRL III, från vänster: Anne-Maaria Peltonen-Kolsva, Madeleine Holmqvist-Eskilstuna, Jeanette Bengtsson-Eskilstuna och Christine ”Mimmi” Lindström-Lindesberg.

Mer från Hästsportens Folkhögskola
Våra huvudmän