Ledarutbildningar

Ledarclinic – SABC

Välkommen till en utbildning i omhändertagande vid olyckor på travskolor. Utbildningen är för dig som är leder kurser och licensutbildningar på våra travskolor. Utbildningen är ett led i planen för årlig fortbildning för travskoleinstruktörer.

Utbildningen är digital och leds av Linda Wallander, sjuksköterska och brandman. Linda är aktiv ponnyförälder och arbetar vid Räddningstjänsten i Rättvik.  Utbildningen äger rum den 15 maj kl.18-20 och den 16 maj kl. 13-15. Man väljer ett av tillfällena (det är samma föreläsning vid båda tillfällena).

Datum: 15 maj kl.18-20 och den 16 maj kl. 13-15

Antal kursplatser: max 50 per tillfälle

Kostnad: Undervisningen är avgiftsfri

Förkunskaper: Vi ser helst att du har genomfört någon HRL-utbildning.  Genomför gärna de tre webbutbildningarna Första hjälpen och Hjärt-lungräddning, Hjärt-lungräddning barn och om stroke, hjärtinfarkt, hjärtstopp samt levnadsvanor om du inte har gjort det tidigare. Utbildningarna finns i Utbildningsportal.hrl.nu och du kan skriva ut ett utbildningsbevis när du har gjort kurserna.

Digitalt den 15 maj kl.18-20 och den 16 maj  kl. 13-15

Clinicen är för dig som är travskoleinstruktör och/eller ledare för licenskurser. Gör gärna rekommenderade webbutbildningar om du inte tidigare har genomfört HRL-utbildning.

Undervisningen är avgiftsfri.

Anmäl dig här

Anmälan sker i länken senast den 7 maj 2024

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Helena Gärtner helena.gartner@travsport.se